iframe

Индивидуален
Подход

В основата на нашата практика е индивидуалният подход и съобразяването на лечебния план с характерните особености и изисквания на всеки пациент. Нашата мисия е да ви дарим със здрава и красива усмивка, която заслужавате

Кариес и неговите усложнения

Какво е кариес?

Зъбния кариес е многофакторно заболяване, което се развива в резултата на действието на група фактори – микроорганизми, прости захари, слюнка, несъвършенствата в структурата на емайла и дентина, генетични фактори, количеството на зъбната плака. Кариеса е хронично заболяване започващо с нарушаване структурата на емайла. Процесът с времето засяга и подлежащите тъкани дентин, а при по дълбок кариес и зъбната пулпа. Как се лекува кариесът? Лечението в SD Clinic започва с поставяне на местна упойка и кофердам. Какво е кофердам? Кофердам е малко еластично платно , което се използва за изолация на зъбите от слюнката и влагата по време на работа.Нормално зъбите контактуват със слюнката, което е полезно. Когато обаче работим върху тях, е по–добре те да бъдат напълно изолирани от слюнка, т.е. да са сухи. Това ни помага да възстановим зъбите с по-голяма прецизност.Кофердама предпазва и от навлизането на слюнка и микроорганизми в зъба при провеждането на кореново лечение , което е изключително важно за успеха от лечението и овладяване на инфекцията. Освен това той помага да държите устата си отворена, а езика – далеч от работното поле, където се използват остри инструменти и е възможно нараняване. И не на последно място, кофердамът не позволява на отпилките, прашинките и медикаментите да попаднат в гърлото.Така кофердамът спомага за постигането на най-добрия резултат. В зависимост сложността на случая лечението може да бъде проведено и под микроскоп. Кариесът се почиства и се поставя фотополимерна пломба по предварително определен цвят. Затвори

Детска Стоматология

Грижа за най-малките

Грижата за стоматологичното здраве на децата е един от основните приоритети на стоматологична клиника “SD Clinic”. Както и при останалите заболявания и тук основното е ранната профилактика. Първото посещение на Вашето дете при детски стоматолог трябва да стане скоро след пробива на първите няколко зъба. В къщи детските зъби трябва редовно да се наблюдават особено от вътрешната страна за потъмнявания или образуване на белезникави петна и при най-малкото съмнение за нещо нередно да се обърнете към Вашият стоматолог. Временните зъби имат голямо значение за правилното развитие на челюстите и на постоянните зъби, затова разрушаването или загубата на някой от тях не трябва да се подминава с лека ръка и оправданието „нали е временен и ще порасне друг”. Те, образно казано, „водят” постоянните зъби, така че те да пробият в срок и на правилното място.
ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ВАДЯТ МЛЕЧНИТЕ ЗЪБИ? Млечни зъби се вадят когато са силно разклатени или разрушени, започнал е пробива на постоянния зъб или по препоръка на ортодонта. В случай, когато се наложи преждевременно изваждане на зъба задължително се поставя местопазител, за да се осигури място за постоянния.
ПЪРВО ПОСЕЩЕНИЕ НА ДЕТЕ В КЛИНИКАТА Много често при първото посещение на дете в клиника “SD Clinic” не се правят никакви манипулации. Малкият пациент се запознава с лекаря, с необичайната обстановка, получава подарък. Родителите се съветват какво да бъде тяхното поведение по време на лечението, за да може за напред детето да посещава зъболекаря без притеснения. Затвори

Естетична дентална медицина

Вашата красива усмивка

Бондинг Бондингът представлява нанасяне на фотополимерен материал върху предните зъби с цел промяна на формата и цвета.
Керамични фасети Керамичните фасети представляват керамични пластинки, които се залепват по предната повърхност на зъбите и могат да променят тяхната форма, цвят и размер.
Избелване Избелването е козметична процедура, която може да направи усмивката ви още по- искряща и красива. Напълно безвредна манипулация, с която може да постигнете няколко тона по-бели зъби. Процедурата по избелване може да се проведе в денталния кабинет или в домашни условия, така нареченото кабинетно избелване е с продължителност около 45 мин .За домашното избелване е необходимо да се изработят индивидуални шини. По време на избелването трябва да се ограничава приемът на кафе, чай, тютюнопушенето и храните, които съдържат пигменти, но нищо друго, което да нарушава ежедневния ви ритъм на живот. Затвори

Ендодонтия

Канално лечение

Ендодонтията Това е област от денталната медицина, която е насочена към заболяванията на зъбната пулпа(нерва на зъба) и техните усложнения(периодонтит, апикален гранулом, радикуларна киста). Нелекуването на кариеса може да доведе до различни усложнения, свързани със засягането на нерва на зъба и периодонталните тъкани (тъканите около корена). Възпаление, което е достигнало до пулпата (нерва на зъба) се нарича пулпит. Когато инфекцията се разпространи извън корена и засегне околните тъкани, се развива периодонтит (гранулом). Целта на ендодонтското (кореново лечение) е правилно почистване, обработване (вкл. дезинфекциране) и херметично обтриране (запълване) на кореновите канали и възстановяване на зъба. За постигане на тази цел Ние използваме най-съвременни методи и материали .Добрия успех на кореновото лечение започва с добрата изолация на работното поле с кофердам. Следващ етап от кореновото лечение е електрометрично определяне на дължината на кореновия канал с апекслокатор. Машинното обработваме кореновите канали и използваме най-съвременни NiTi инструменти. Прецизно обтуриране на кореновите канали с топла гутаперка. За максимална прецизност и визуален контрол работим при неколкократното увеличение осигурено от дентален микроскоп. Затвори

Неоперативни и оперативни манипулации

Екстракция на мъдреци Много често мъдреците остават непробили в костта или частично пробили, но с неправилен наклон. Това води до компресия(натиск) на зъбите в челюстта, кариес на съседния зъб или възпаление на тъканите около мъдреца и седмия зъб. Оперативното изваждане на тези зъби е препоръчително, когато пациентът иска ортодонтско лечение, има вече симптоми на възпаление около съседния зъб (зачервяване на венеца, който покрива осмия зъб, лош дъх и формиране на джоб). Тази манипулация се извършва с местна упойка. Отстраняване на кисти Кистата е образувание, което има собствена епителна покривка, изпълнено е със съдържимо, расте основно от повишаване на вътрешното си налягане и изтласква околните тъкани. Кистите биват два вида – на челюстните кости и на меките тъкани. Една от най-често срещаните е радикуларната (която възниква и се развива около корена на зъба). Много често в началото липсват симптоми. Радикуларните кисти се образуват около апекса (върха) на корена на зъба, обикновено в резултат на инфекция и представляват етап от развитието и нарастването на кистозния гранулом. Един от методите за лечение на кистите е ендодонтското (кореновото лечение).Като възможността за лечение без хирургична намеса се определя от големината на кистата. Екстрaкции (изваждане) на зъби Тази манипулация се налага при счупване на зъба, повишена подвижност, перфорация на корена, ортодонтско лечение, силно прорастнал зъб. Инцизии (разрязване) на венеца Прилага се, когато пациентът е с оток на меките тъкани в резултат на гнойно-възпалителен процес около зъб или няколко зъба. А-PRF (богат на тромбоцити фибрин) Затвори

Импланти

Защо да изберем тях?

Зъбни импланти Те са създадени, за да заместят корена на липсващия зъб (или група зъби), върху които впоследствие се поставят “новите зъби” – неснемаема протезна конструкция — единични коронки, блок коронки ,снемаема надимпланта протеза. Смисълът на въстановяването на корена на липсващия зъб с негов заместител — импланти чрез имплантиране е
  • създаването на основа/опора за протезната конструкция, като по този начин се избягва евентуално ненужната интервенция въху наличните съседни зъби (тяхното изпиляване за опорни коронки);
  • създава се възможност за заместването на голяма група липсващи зъби, когато тяхното заместване с мостова конструкция е невъзможно или нежелателно;
  • подобряване на стабилизирането на снемаема подвижна протеза (оувърденчър);
  • имплантът предпазва костта от афункционална резорбция (загуба на обем), благодарение на функционално натоварване, което се прилага върху нея, вследствие на дъвкателния акт.
Затвори

Парадонтология

Заболявания на венците

Парадонтология Това е раздел от стоматологията, който разглежда заболяванията на венците и зъбодържащия апарат. Най- честата причина за възпалението на венеца са плаката и зъбният камък. Като допълнителен фактор са тютюнопушенето и различни хормонални заболявания. Основни признаци на тези заболявания са кървенето и зачервяването на венците,както и лошият дъх. Профилактиката и началната фаза на лечението на гингивитите и пародонтитите се състои в почистване на зъбния камък на всеки шест месеца и стриктна лична орална хигиена, използване на четка, конец, междузъбни четки и вода за уста. Затвори

Профилактика и Хигиена

Как да се предпазим?

Профилактика и Хигиена Това е може би най-важната част от стоматологията и медицината въобще. Много по-ефективно е да се предотврати едно заболяване, отколкото след това да се провежда дълго и скъпоструващо лечение. Един преглед веднъж годишно би решил огромна част от проблемите, с които се сблъскваме ежедневно в нашата практика. За съжаление повечето от хората се сещат за стоматолога когато вече са принудени от болката. Тогава лечението е усложнено и продължително, а и значително по-скъпо. Често се стига и до загуба на зъба, което води след себе си до още по-сериозни проблеми, да не говорим за загубата на време и нерви.

Регулярното посещение при стоматолог на всеки 6 месеца ще ни спести много грижи и притеснения.

Основни манипулации

• почистване на зъбен камък и плака;
  • запечатване на дълбоки фисури при децата;
  • профилактика на венечни заболявания;
  • при нужда смяна на вече стари и негодни или не добре адаптирани пломби;
  • и други в зависимост от обективното състояние;
Затвори

Често задавани въпроси?

Кариесът е заболяване на твърдите зъбните тъкани, което се получава в резултат на взаимодействието на зъбната плака, консумацията на захар и неустойчивост на емайла.
Възможно най-скоро, лечението на кариеса не трябва да се отлага във времето, защото той винаги прогресира и води до усложнения.
Причините може да са няколко, лошият дъх може да се дължи както на причини локализирани в устната кухина, така и на заболяване на стомашно-чревния тракт или на обмяната на веществата. За това съветваме да ни посетите.
Ние препоръчва използването на конци за зъби. Това е един от най-ефикасните методи за предпазване от кариес, но често пренебрегван от хората.
В голям процент от случаите венците кървят поради някакъв възпалителен процес.Мерките които трябва да се вземат са най–често почистване на зъбен камък и подобряване на устната хигиена.

Заявка за Консултация